Over ons
Het talent achter Talentiko
Talentiko is opgericht door Shanna Deurloo en Irma Santema, twee professionals die elkaar al kennen sinds hun vooropleiding aan de kunstacademie. Ze delen een passie voor creativiteit en onderwijs, wat hen heeft geïnspireerd om een innovatieve benadering te ontwikkelen. Wat begon als een invalpoule voor het vervangen van zieke leerkrachten met creatieve lessen, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdige en impactvolle organisatie.
Het creatief talent
Shanna brengt haar zakelijke kennis en ervaring mee. Als creatieve denker heeft ze een oplossingsgerichte aanpak en het talent om heldere afspraken te maken. Irma, aan de andere kant, denkt conceptueel vanuit haar creatieve achtergrond en deelt haar visie graag in haar schrijfsels. Samen hebben ze een krachtige combinatie van zakelijke en creatieve expertise die Talentiko onderscheidt.
Creatief Onderwijs en Innovatie
Talentiko combineert de krachten, netwerken en visie van haar oprichters om scholen van binnenuit te ondersteunen. Ons doel is om creatieve oplossingen te bieden die bijdragen aan het welzijn en de ontwikkeling van leerlingen. Door creativiteit te integreren in het onderwijs, helpen we scholen niet alleen bij het vervullen van directe behoeften, maar zorgen we ook voor een langdurige impact.
Wij zijn Talentiko
Talentiko heeft als missie om meer creativiteit op scholen te brengen.
Dat doen wij door als partner van scholen meer rust en ruimte te creëren door de inzet van Talentiko-docenten.





Onze visie
Ontwikkeling in Onderwijs
Talentiko biedt innovatief onderwijs dat zowel creativiteit als cultureel bewustzijn stimuleert. Wij geloven dat creatief denken niet alleen de schoolprestaties bevordert, maar ook bijdraagt aan de persoonlijke groei van kinderen. Creativiteit helpt leerlingen om de wereld vanuit verschillende perspectieven te begrijpen en bevordert probleemoplossend denken.
Onze visie is om creativiteit centraal te stellen in het onderwijs. Door middel van ons unieke lesaanbod en de inzet van creatieve vakprofessionals, maken wij van creatief onderwijs een vanzelfsprekend onderdeel van het curriculum. Talentiko richt zich voortdurend op innovatie en verbetering, zodat onze aanpak niet alleen vernieuwend, maar ook duurzaam is.
Wat maakt Talentiko uniek?
Talentiko zet in op het combineren van creativiteit met onderwijsinnovatie, wat leidt tot een leeromgeving waarin kinderen zich breed kunnen ontwikkelen. Creativiteit moet niet alleen een aanvulling zijn, maar een essentieel onderdeel van het onderwijs, net zoals andere vakken.
Onze missie
Creatief en Innovatief Onderwijs
Talentiko heeft als missie om kinderen hoogwaardig onderwijs te bieden dat hun creativiteit en cultureel bewustzijn stimuleert. Wij zijn ervan overtuigd dat creatief denken de sleutel is tot een bredere en diepere wereldbegrip. Door creativiteit centraal te stellen in ons onderwijsaanbod, ontwikkelen leerlingen belangrijke vaardigheden zoals samenwerking, innovatie en probleemoplossend denken.
Onze missie is niet alleen gericht op het verbeteren van schoolprestaties, maar ook op de persoonlijke groei van elk kind. Talentiko richt zich op het continu vernieuwen van ons lesaanbod, zodat creatief onderwijs net zo vanzelfsprekend wordt als andere vakken.
De impact van creatief onderwijs
Door het stimuleren van creatief denken in het onderwijs, helpen wij leerlingen niet alleen om betere prestaties te leveren, maar ook om als individuen te groeien. Creativiteit maakt leerlingen veerkrachtiger, zelfverzekerder en beter in het oplossen van complexe vraagstukken.
Vacature:
Planner/Intaker bij Talentiko (Parttime)
📍 Locatie: Utrecht, vlak bij de A2-snelweg
⏳ Uren per week: 20-26 uur
📅 Beschikbaarheid: 3-4 dagen per week
Ben jij een organisatorisch talent met een passie voor onderwijs en creativiteit? Dan zijn wij op zoek naar jou! Bij Talentiko zoeken we een enthousiaste en toegewijde Planner/Intaker om ons gezellige team te versterken.
Over Talentiko
Wij zijn een dynamisch en ondernemend bedrijf gevestigd in het bruisende Utrecht. Met een klein, hecht team werken we dagelijks aan innovatieve projecten op het gebied van kunst en onderwijs. Talentiko heeft als missie om meer creativiteit op scholen te brengen door als partner van scholen meer rust en ruimte te creëren via de inzet van creatieve Talentiko-docenten. We streven naar een omgeving waar creatieve ontwikkeling net zo vanzelfsprekend is als andere leergebieden.
Onze organisatie is jong van geest, maar heeft een volwassen aanpak. We houden van korte lijnen en bieden veel ruimte voor eigen inbreng. Dit zorgt voor een positieve en inspirerende werksfeer waarin iedereen zich thuis voelt.
Over de functie
In deze veelzijdige rol ben je de spil in het web. Je bent verantwoordelijk voor de werving en screening van docenten en zorgt ervoor dat zij optimaal worden voorbereid op hun rol in het onderwijs. Daarnaast speel je een cruciale rol in de planning van de lessen en diensten.
Jij houdt ons sollicitatiesysteem up-to-date, voert intakegesprekken, plant trainingen en meeloop-coachdagen, en zorgt ervoor dat aanvragen en diensten op de juiste manier worden toegewezen. Ook geef je feedback op lesplannen en faciliteer je trainingen om de kwaliteit van ons onderwijsaanbod te waarborgen.
Ben jij klaar om met jouw oog voor detail en sterke communicatieve vaardigheden een belangrijke bijdrage te leveren aan onze missie? Sluit je dan aan bij ons team en help mee om kinderen een creatief en inspirerend onderwijs te bieden!
Taken en verantwoordelijkheden
Als Intaker:
- Screenen van aanmeldingen van potentiële docenten
- Bijhouden van het applicant tracking system en zorgen dat alle verplichte documenten en informatie compleet zijn.
- Beantwoorden van vragen van kandidaten over het sollicitatieproces.
- Voeren van intakegesprekken en beoordelen van de geschiktheid van docenten.
- Inplannen van trainingen en meeloop-coachdagen.
- Opvragen en verwerken van feedback na meeloop-, coach- en lesdagen.
- Feedback geven op lesplannen en deze beoordelen op kwaliteit en haalbaarheid.
- Faciliteren van trainingen (je geeft deze niet zelf, maar zorgt voor de organisatie en een soepele uitvoering).
Als Planner:
- Plaatsen van aanvragen in ons systeem.
- Toewijzen van docenten aan scholen in de Talentiko app.
- Behandelen van spoedaanvragen en het efficiënt invullen van openstaande diensten (tussen 07:00 – 08:00 uur).
- Afstemmen met scholen en docenten over wijzigingen in de planning.
- Zorgen voor een heldere en efficiënte communicatie rondom de planning.
Wie ben jij?
✅ Ervaring in het onderwijs is een pré – Je hebt ervaring met lesgeven en weet hoe het is om voor de klas te staan.
✅ Bekend met de dynamiek van scholen – Je hebt gewerkt binnen een schoolomgeving en begrijpt hoe het daar reilt en zeilt.
✅ Sterk in planning en organisatie – Je houdt van structuur en weet hoe je een planning overzichtelijk en efficiënt houdt.
✅ Mensenkennis en beoordelingsvermogen – Je kunt snel inschatten of iemand bij Talentiko en onze opdrachtgevers past.
✅ Administratief vaardig – Je werkt nauwkeurig en kunt goed overweg met systemen en documentatie.
✅ Communicatief sterk – Je bent vriendelijk, wekt vertrouwen en weet anderen te enthousiasmeren.
✅ Ochtendmens – Je bent beschikbaar voor ochtenddiensten en kunt spoedaanvragen snel en efficiënt afhandelen.
Wat bieden wij?
✨ Een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamisch team.
✨ Flexibele werktijden, met een mix van intake en planningstaken.
✨ Een inspirerende werkomgeving waarin creativiteit en onderwijs samenkomen.
✨ Veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling binnen Talentiko.
✨ Een betrokken en klein team waarin jouw bijdrage écht het verschil maakt.
Solliciteren?
Ben jij de enthousiaste en nauwkeurige professional die wij zoeken? Stuur dan je motivatiebrief en CV naar vacature@talentiko.nl.
📅 We kijken uit naar jouw sollicitatie! 🚀

Ontzorgen en ondersteunen
Talentiko brengt vraag en aanbod samen. Docent nodig? Docent worden? Talentiko matcht!

Uiteenlopend cultuuraanbod
Gespecialiseerde invallers en vakdocenten voor gehele kerndoel Kunstzinnige Oriëntatie. En meer zoals: voeding, burgerschap, mediawijsheid, filosofie/debat en wereldoriëntatie!

Persoonlijk en betrouwbaar
Goed bereikbaar en fijn in de omgang!
Onze inspiratie
“Een kind heeft honderd talen, maar de school en de samenleving stelen er negenennegentig van,” schreef Loris Malaguzzi (1920-1994), inspirator van het pedagogisch beleid van kinderopvang in de Italiaanse stad Reggio Emilia. Zo is zijn visie als Reggio-Emilia-benadering de wereld in gegaan. Deze psycholoog, pedagoog en filosoof inspireert ook ons. Een kind is krachtig, creatief, vol mogelijkheden, competent, intelligent, uit op ontdekking en communicatie, nieuwsgierig, leergierig en sociaal. Laat dat gegeven uitgangspunt van het onderwijs zijn: het kind met zijn potentiële talenten, nieuwsgierigheid en ontwikkelingsdrang.
Het kind bestaat uit 100.
Het kind heeft 100 talen, 100 handen, 100 gedachten,
100 manieren van denken, van spelen, van spreken.
100, altijd weer 100 manieren van luisteren, verwonderen, liefhebben.
100 vreugden om te zingen en te begrijpen.
100 werelden om te ontdekken.
100 werelden om te verzinnen.
100 werelden om te dromen.
Het kind heeft 100 talen
(en nog 100, 100, 100 meer)
maar ze pakken er negenennegentig af;
de school en de samenleving scheiden het hoofd van lichaam.
Zij zeggen tegen het kind
dat het zonder handen moet denken,
moet luisteren en niet praten,
moet begrijpen zonder vreugde,
en alleen met Pasen en met Kerstmis
mag liefhebben en verwonderen.
Ze zeggen tegen het kind:
Ik geef je de al ontdekte wereld,
en van de 100 stelen ze er negenennegentig.
Ze zeggen hen
dat werk en spel,
realiteit en fantasie,
wetenschap en verbeelding,
hemel en aarde,
verstand en droom
dingen zijn die niet bij elkaar horen.
Kortom, ze zeggen hen dat de 100 er niet is.
Het kind zegt: Zeker, de 100 is er wél!

“Als wij de dingen zouden doen waar we toe in staat zijn, dan zouden wij onszelf verbazen”
Thomas A. Edison (1847-1931)
“Ontwikkeling is niet het vullen van een emmer,
maar het ontsteken van een vuur”
William Butler Yeats, Iers dichter en Nobelprijswinnaar literatuur (1865-1939)