Neem ons in 7 stappen mee in jouw lesdag!

Je staat aan de start van het invullen van jouw Talentiko- Lesdag. 
Deze is opgebouwd uit handige voorkennis, didactische aandachtspunten en leerdoelen. 

Het lesplan heeft vooral als doel om ons inzicht in jouw wijze  te geven en is daarom noodzakelijk voor het intakegesprek.
Daarnaast is het voor jou eventueel een handige manier om alvast een basis voor je toekomstige lesplan te hebben.

Je krijgt na invullen een mail met de antwoorden. 

Let op: je kunt het formulier niet tussendoor opslaan.
Zorg er dus voor dat je er in één keer de tijd voor neemt! 

1Introductie
2Oriëntatie
3Onderzoeken
4Uitvoeren & creëeren
5Opruimen
6Presenteren
7Evalueren

Om te beginnen willen we weten wie je bent en op welk e-mailadres je zometeen de bevestiging van dit formulier wilt ontvangen.

Introductie | Een half uur tot drie kwartier

• Onderdeel 1: wie ben ik?
• Onderdeel 2: wie ben jij?

Onderdeel 1: Wie ben ik, de docent?

Uitleg van de docent: vertellend/laten zien

• Wie ben je en wat is jouw vak?
• Wanneer wist je wat je wilde worden?
• Waarom doe je dit zo graag?

Opdracht aan de leerlingen: 
Hebben jullie vragen voor mij?

Didactisch handelen
• Wees bij het stellen van de vragen consequent. Als ze op elkaar wachten is dat fijn, anders vingers opsteken.
• Vraag naar andere regels in de klas, laat hen jou vertellen over hoe het werkt in deze groep. Wie heeft een taakje?
Verdeel alvast de taken: wie mag jou helpen? Hierdoor laat je al aan een bepaalde leerlingen dat je hen "ziet".

Tussen leerdoel: mondeling taalvaardigheid - gesprekken voeren
Deelnemen aan geplande en ongeplande gesprekken: om informatie uit te wisselen of voor discussie en overleg.

Tip: Omdat sommige klassen onderling kunnen verschillen en je je misschien in de ene klas heel veilig voelt om iets te vertellen en in de andere klas niet, kun je deze lijst nog rangschikken op volgorde van ‘totaal geen probleem om te delen tot alleen delen bij goed gevoel van de klas’. Op deze manier houd jij de regie in handen en kom je niet voor verrassingen te staan (waardoor je misschien toch dingen deelt waar je later spijt van krijgt).

Onderdeel 2: Wie ben jij, de leerling?

Didactisch handelen
Oefen met de namen en gebruik deze gedurende de dag om kinderen aan te spreken.
De leerlingen voelen zich gezien en dat geeft een veilige pedagogische basis. 

Je kan dit doen door bijvoorbeeld te tekenen, te zingen oid. Vind je namen lastig te onthouden, teken dan een plattegrond met de namen. Eventueel als opdracht, samen met de leerlingen.